خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا مرکزی) ازستارگان درخشان جوشقان ساوه شهیدگرانقدرمحمدملک لو می گوید

شهید ملک لو جانثار ولایت و پیرو خط سرخ شهادت حسینی بود

ساوه- ایرنا- مادر جانباز و آزاده شهید محمد ملک لو گفت: محمد جانثار ولایت، رهبری و پیرو خط سرخ شهادت حسینی بود.

ˈمعصومه کاظمیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل عشق به ولایت در خانواده همواره فرزندانم عاشق امام خمینی(ره)، رهبری و بیمه شدگان خط سرخ شهادت حسینی بوده اند.

وی بیان کرد: شهید ملک لو سال ۴۷ در تهران در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و در خانواده ای مذهبی و متدین پرورش یافت.

مادر شهید ادامه داد: محمد همیشه به سرزمین پدری خود (ساوه) عشق می ورزید و آرزو داشت برای آبادانی روستای خود در این شهرستان(جوشقان) اقدامی موثر انجام دهد.

وی گفت: اما پسرم با شهادت خود کاری کرد که یاد او همیشه در ذهن مردم روستای جوشقان باقی بماند، چون او قناعت را سرمایه زندگی دانست و همیشه در فکر فقرا و مستمندان بود.

وی اضافه کرد: این شهید از آنچه که به او بخشیده می شد به دیگران کمک می کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی از اهدای جان دریغ نداشت.

کاظمی گفت: محمد برای پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با رژیم ظاغوت پرداخت تا پیام امام خمینی(ره) را به گوش مردم برساند.

به گفته وی، با پیروزی انقلاب، استکبار جهانی می خواست که این درخت نو پا را ریشه کن کند و برای مبارزه با آن حزب بعث و دست نشانده اش صدام حسین ملعون را تحریک کرد تا به خاک مقدس کشور اسلامی ایران تجاوز کند.

وی افزود: شهید ملک لو مانند دیگر اقشار مختلف کشور، پس از این حرکت دشمن به فرمان جهاد رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و به جبهه های حق علیه باطل شتافت تا این که دشمن را از مملکت اسلامی بیرون راند.

وی بیان کرد: محمد در سال ۶۶ به جبهه های حق علیه باطل شتافت و با شرکت در عملیات های مختلف پس از هفت ماه بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن در چهارم تیرماه ۶۷ از ناحیه قلب، چشم، پا و کمر مجروح و توسط نیروهای بعثی عراق اسیر شد.

مادر این شهید گفت: وی مدت ۲۶ ماه با تحمل جراحت های وخیم اسیر بود تا این که سوم شهریورماه ۶۹ همراه با کاروان آزادگان به مهین اسلامی بازگشت.

وی بیان کرد: محمد با داشتن روح انقلابی علاوه بر ترویج این فرهنگ در سطح جامعه، تمام اعضای خانواده را نیز شیفته انقلاب و رهبری کرد.

پدر این شهید به شرایط جسمانی فرزندش پس از بازگشت به کشور اشاره کرد و گفت: فرزندم با وجود داشتن زخم های متعدد و کشیدن درد آن را بیان نمی کرد.

ˈعلی اکبر ملک لوˈ افزود: آن شهید بزرگوار پس از ۹ سال تحمل اسارت و جراحت ۲۲ تیر ماه ۷۶ در بیمارستان ساسان تهران به شهادت رسید.

یک دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. reza fazli گفت:

    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را بگویید و انجام ندهید. (صف: ۲ و ۳)
    خداوند در این آیات، مؤمنان را به دلیل عمل نکردن به قول‌هایشان سرزنش می‌کند و این کار آنها را بسیار زشت می‌داند. از نشانه‌های مهم مؤمنان راستین این است که گفتار و کردارشان صددرصد هماهنگ باشد و هر چه خلاف این باشد دوری از ایمان است. این دو حالت دارد: گاه انسان سخنی می‌گوید که از اول تصمیم دارد انجام ندهد. این نوعی نفاق و دورویی است که از ساحت مؤمنان به دور است، اما گاه از اول تصمیم بر عمل دارد، ولی بعداً پشیمان می‌شود. این دلیل ضعف ایمان است که باید برطرف شود. جدایی گفتار از کردار موجب بی‌اعتمادی بین مردم و سلب اطمینان از یکدیگر می‌شود و این بدترین بلایی است که ممکن است به جامعه‌ای وارد شود. جامعه‌ای که در آن افرادش سخنی می‌گویند و پای‌بند به آن نیستند هرگز برادری، صمیمیت و اعتماد بین آنها حاکم نخواهد شد این عاملی برای فسادهای دیگر در جامعه خواهد شد. هماهنگی گفتار و کردار و حتی پندار و اعتقاد از لوازم اولیه کارهای فرهنگی است و بدون آن، اعتماد که بزرگ‌ترین سرمایه است از بین خواهد رفت و انبیا بهترین الگو برای این هماهنگی سه‌گانه هستند.
    خداوند در این باره می‌فرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ؛ پیامبر [خدا] به آنچه از جانب پروردگارش بر او نازل شده است ایمان آورده است». (بقره: ۲۸۵)
    این آیه می‌فرماید که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به آنچه بر او نازل شده و دیگران را به آن دعوت می‌کند، ایمان دارد؛ یعنی اعتقاد آنها با محتوای دعوتشان یکی است و خلاف آنچه مردم را به آن دعوت می‌کند معتقد نیستند. امیرمؤمنان علی علیه السلام در نامه‌ای به مالک اشتر (به عنوان یک حاکم اسلامی و کارگزار فرهنگی) می‌نویسد:
    إِیَّاک‏….. أَنْ‏ تَعِدَهُمْ‏ فَتُتْبِعَ مَوْعِدَکَ بِخُلْفِک‏… الْخُلْفَ‏ یُوجِبُ‏ الْمَقْتَ عِنْدَ اللَّهِ وَ النَّاس‏؛ از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلف کنی سخت بپرهیز، زیرا این موجب خشم عظیم در نزد خدا و مردم خواهد شد.۱
    وقتی این ویژگی در مؤمنان با این اهمیت باشد، برای مسئولان فرهنگی که پیام‌آور دوستی و صداقت و راست‌گویی هستند، به طریق اولی لازم و ضروری است.

دیدگاه خود را به ما بگویید.